10 april 2008

Fågeljakt

Att vara sjuk är trist. Riktigt trist. Även om jag går i skolan och så, fast jag är ju som en zombie. Men det blir nog bra ändå ska du se.

Har inte gjort något vettigt alls idag faktiskt. Imponerande nästan. Jo, en liten fågel, en diamantfink, smet för djurveckseleverna och då skulle jag hjälpa till att fånga den och jag fångade den med handen. Sedan när jag skulle sätta in den i buren igen så flög en kakariki ut istället. Så då fick jag fånga den med, med händerna. Helt utan håv. Berättade för Robban och han svarade: "Ja, kan man fånga dem med händerna börjar det likna något" Men det lätt negativa i den kommentaren struntade jag i för jag var så stolt över mig själv! Dessutom var det tre pers till i rummet som plötsligt fick extrem fågelfobi och vägrade att ta i dem.

Men det var ungefär då jag insåg att jag har lättare att ta mig förbi rädslor när jag inte har något val. I det läget hade jag inget val, ingen annan tänkte ju fånga dem, och de måste ju in i buren. Så då var det bara att svälja ner rädslan och fånga dem. Tror jag backar när jag har någon annan kunnig med mig, som jag vet att den gör det om jag backar.

Men jag är iallafall stolt över mig för att jag har kommit ytterligare ett steg mot att få kontroll på min fågelfobi!

Inga kommentarer: