12 april 2008

Slapp

Imorse när jag låg och funderade på allt och alla medan jag lyssnade på The Knife bestämde jag mig. Mellan en tanke på projektarbete och hamstrar, just då bestämde jag mig för att sluta vara så slapp. Med slapp menar jag allt som jag skjuter framför mig, allt jag intalar mig själv att det kan göras en annan dag. Den dagen är nog här nu. Först tog jag tag i hamstrarnas burar, storstädade och miljöberikade. Resultatet blev att Shejpa ligger och sover under sin matskål och Tussen springer runt, runt. Valter sover. Kändes inte som att de uppskattade mina ansträngningar. Sedan blev det storstädning av rummet, och nu ska jag ta en liten paus och äta något. Sedan ska jag skriva klart ekologiarbetet samt svenskan. Sedan på måndag ska jag leta upp ett papper som jag har som rest på djursjukvården. Inga rester mer för Sandra inte!

Inga kommentarer: