24 april 2008

Fågelfobi & hundbad

Dagen började med att vi skulle springa spåret. Kom runt på en bättre tid än förra året iallafall. Men tänkte att jag skulle satsa lite mer ordentligt till nästa Jällajogg. Efter det skulle jag ha fågelhantering för att komma över min rädsla för dem, det är mycket bättre. Men inte bra. Men det blev lite kaos mot slutet då jag skulle fånga en och Robban höjde rösten mot mig, jag kastade mig nästan baklänges eftersom 1. jag var redan rädd och 2. robban höjer i princip aldrig rösten.

Badade Fluff, tänk så liten han var ändå. Vet inte varför egentligen, men ändå. Nu stinker mina händer hundschampoo, mindre behagligt.


Läste i Jessicas blogg om att man ska ha tre magic moments om dagen. Tänkte att jag skulle prova det, med start imorgon. Just nu knallar Shejpa omkring på tangetbordet, in mellan fingarna så fort de stannar. Fina tösen min!

1 kommentar:

Jessica sa...

Det funkar med allt det här om de tre magic moments om dagen, det hjälper en faktiskt för då börjar man tänka på vad man har i livet i stället för att tänka på vad man inte har och då blir man gladare :)