07 april 2008

Falskt

Har tänkt på en sak. Med de flesta av mina vänner så frågar vi inte varandra hur den andra mår när vi ses. Jag tror folk har gett upp, iallafall de som jag träffar dagligen. För hur mycket skulle de egentligen bry sig om jag svarade att allt är skit och att jag helst av allt skulle vilja dö en smula. Förmodligen som de alltid svarar. Jaha. Jaså. Mm, vad bra. För ingen lyssnar egentligen. Det är en annan sak när man nästan aldrig träffas. Som när jag träffade Mia på bussen idag, men då var vi ändå hyfsat ärliga. Ingen svarade "Bra tack!" eller något annat påhittat, det var inte falskt påklistrade leenden. Iallafall inte från min sida.

Fast idag var det faktiskt bra när jag träffade Mia, just precis under bussresan var det bra. Det var länge sedan det var bra nu. Men ändå är det så man alltid svarar, eller ibland svarar jag "bra, lite trött". Falskt är vad det är.

2 kommentarer:

mia sa...

Jag blev iallafall gladare av att träffa dig! <3

Sandra sa...

Right back at you! Hade behövt dig idag! <3