14 april 2008

Otrohet

Ultuna hösten -07.

Ligger sömnlös och funderar. Kom på när jag och ett par kompisar snackade i förra veckan. Otrohet kom på tal. Båda hade strulat med killar som de var medvetna om att de hade tjejer. För mig, personligen, kan jag inte förstå vad som pågår i ens huvud när man gör så.

Det finns inga ursäkter. Jag var full, eller, förhållandet var ändå på väg utför. Det finns inga bortförklaringar. Visst, killarna är verkligen inga änglar. Men om man nu annars ska stå för allt detta med "girlpower" och så vidare, hur kan man då svika en annan tjej så otroligt mycket?

Klart, jag är partisk. Jag vet hur det känns att vara den andra tjejen, vars pojkvän sviker. Det är långt ifrån roligt. Jag skulle aldrig någonsin önska eller vilja att någon annan skulle behöva uppleva den smärtan. Så jag kan inte låta bli att avsky den biten av dessa två människor. Att de kan göra något sådant. För övrigt tycker jag att de är urhärliga.

Jag kan också känna att jag undrar hur framtida förhållanden blir för alla dessa som är otrogna, inte bara mina kompisar med andra ord. Om de kan strula med en kille med tjej. Kan de då strula med en annan kille trots att de är tillsammans med någon? Tillitsproblem skulle jag nog säga.

För övrigt. Hur kul är det att vara tjejen som alla hatar och snackar skit om? För det är ändå det som händer när killens tjej får reda på allt. Inte nå vidare kul, och absolut inte om man har samma umgängeskrets.

Inga kommentarer: