08 september 2007

Jag.

Att vara född i skorpionens stjärntecken är att vara svartsjuk, hämndlysten, sexgalen, aggressiv, makttokig, hemlighetsfull, iakttagande, luskande, grävande, misstänksam, lättretad, envis och bestämd. Alla dessa underbara egenskaper besitter jag alltså som skorpionfödd och utöver detta är jag målmedveten, fantasifull, sensuell, skarpsinnig, uthållig, mystisk med en stor dragningskraft, spännande, djup, genomträngande, grym, kraftfull, överraskande, otolerant mot andras åsikter, koncentrerad, lättlärd, disciplinerad, avslöjande, sadistisk och njutningslysten. Dessutom kommer jag att skämma bort mina barn och försvara dem med näbbar och klor.

Ja, ni hör ju själva! Jag kan inte rå för att jag är som jag är. Det är inpräntat i min DNA.

Skorpionen liknas av många astrologer vid en James Bond-figur, livet fyllt av sex, våld och kärlek och med en skoningslös villighet att utföra de mest livsfarliga uppdrag. Och hör bara vilka yrken som rekommenderas för födda i "mitt" tecken: Psykiater, kirurg, detektiv, slaktare, medium och militär. Det säger ju en del om ens personlighet.

När jag läste allt detta så ansåg jag inte mig själv vara en svartsjuk och aggressiv maktgalning. Alla dessa hemska egenskaper kan bara inte rymmas i en person slog jag fast. Men min illusion krossades snabbt när ett par av mina kompisar läste lite om skorpionen utbrast de: "Det där är precis sån som du är! Kanske inte maktgalen som Hitler, men du har definitivt ett kontrollbehov!"

Många har ju hört talas om skorpionen också, det ska vara den starkaste personligheten i hela zodiaken.
Faktiskt har folk försvarat mig med: "Hon är faktiskt skorpion!" När jag uttryckt mig en aning magstarkt. Tydligen är det bra att vara skorpion, alla mina beteenden kan ursäktas med att jag är född när jag är född. Praktiskt. Det ska bli min nya ursäkt när folk blir lite snea på mig, "Oj, ursäkta. Jag är skorpion!"

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är också skorpion^^ :D:D:D:D:D:D:D