25 september 2007

mörker

Idag har varit en sådan där dag. En sådan där dag som känns helt onödig och överreklmerad. Så där så att man kände imorse att fan, jag vill bara dra täcket över huvudet och sova till imorgon. Men det går inte. Man rullar ur sängen, inser att man landade på ett stenhårt, kallt golv. Kravlar sig upp och gör sig i ordning. Cycklar till bussen. Ångest. Jag vill inte. Väl på bussen kan man sova en stund igen. Dagen förflyter som i ett blurr. Jag vill inte.

Är inne i en sån där dum svacka nu. Jag vill inget och orkar inget. Känner inte för någonting alls. Vill bara ligga och sova. Vakna en annan gång, i ett annat liv. Och för att göra allt en liten smula bättre så bråkade jag med min far idag, det är så himla kul när ens egen far tycker att man är ett psykfall som borde genomgå någon utredning. Tjiho. Verkligen.

Nej. Nu är livet inte så roligt faktiskt.

Inga kommentarer: