30 september 2007

Svampen, Dassloch, Albin och Ketchup

Från igår kväll till idag har jag varit med Sara, Hanna och Håkan. Vi skulle ha filmkväll ^^ Håkan skulle laga mat - pizza. Så där överlyckat blev det faktiskt inte. Men det gick att äta. Håkans pizza såg grymt äcklig ut, han hade krossade tomater, ost, skinka, salami, lök, tomater och säkert något mera på. Staplat på hög liksom. Såg allt annat än gott ut ;)

Medan vi gjorde tomatsåsen så säger jag: - Ska vi ha chilisås i, Ketchup?
Sara var alltså Ketchup, vet inte varför jag sa det men. Nu har hon i alla fall ett nytt smeknamn.

Medan vi åt så fick Håkan upp en kantarell i näsan, och utbrister: - Undrar om svampar växer bra i saftkultur?
Många skratt blev det. Som vissa vet så fick han ju upp saft i näsan förra veckan ^^ Givet smeknamn på Håkan blev Svampen.

Efter maten så körde vi leken med en lapp i panna. Tema Jälla såklart. Kan inte bli annat med fyra Jällabarn ;) Vart grymt kul. Vissa av lapparna var så sjuka. Efter detta såg vi på två och ett halvt avsnitt av Pistvakt, eftersom det ändå var filmkväll. Men vi tröttnade och bestämde oss för att köra tecknet. Jag och Sara var först, vi loosa stort. Sen var jag och Hanna, vi var grymma ;) Hanna sa att hon fick Dasslock varje gång hennes kort var olika allihopa. Då blev det dassloch av någon anledning. (:

Efter tecknet körde vi charader. Jag är sämst på det. Men det var bra kul iaf ;) Jag och Sara fick flest poäng på gissningar =P Sen efter det tror jag att vi skulle sova. Det gick ju hyfsat framtills dess att jag och sara vakna klockan sju av att Svampen snarkar så man tror att det är krigsföring utanför huset. På något vis somnade vi om. Halv tio vaknade vi igen av samma anledning, men Hanna var vaken då också så vi bestämde oss för att gå upp (:

Jag och Sara drog av Hanna och Håkan täcke från dem typ tre gånger. Ena gången slutade det med att Hanna kastade sig ner på oss två med värsta vrålet =P

Juste, sen innan vi skulle sova så puttade jag på Sara, så hon hamnade lite under Håkans säng.
Ketchup: - Men va fan! Jag vill inte vara under sängen
Albin: - Men monster ska ju vara under sängen!
Jag tyckte att jag själv var grymt rolig. Men kanske inte alla andra =P

Sen också! :D Jag och Sara gick och handlade lite. Sen efter att ha skrämt kassören, så smög vi in i längenheten igen. Sen hoppade vi fram och skriker! Hanna gallskriker men finner sig rätt snabbt. Håkan däremot skriker, gör en min som är helt obetalbar, och ställer sig helt försvarsberedd med typ en handduk eller något i handen. Fy helvete vad jag skrattade!

Det var kort och gott en jätterolig kväll/natt ^^
Det borde vi göra om igen! ^^

2 kommentarer:

Ketchup sa...

Det var grymt roligt ^^ Håkans min kommer jag aldrig glömma ;)
Vi måste göra om de nångång ;D

Anonym sa...

Hahaha! Shit vad jag garvar när jag läser om de där två dagarna! :D